Tedaviler
TERLEME BOTOKSU NEDİR?

TERLEME BOTOKSU NEDİR ?

OnabotulinumtoksinA tedavisi kullanımı, aşırı terlemesi olan hastalarda 2004 yılında Amerika’da Ulusal gıda ve ilaç dairesi tarafından onaylandı.
OnabotulinumtoksinA, vücudun ter bezlerini "açmaktan" sorumlu olan kimyasalın salgılanmasını geçici olarak bloke etme yeteneğine sahip doğal, saflaştırılmış bir proteindir. Botulinum toksini, bu kimyasal haberciyi bloke ederek veya kesintiye uğratarak, enjekte edildiği bölgede terlemeyi "kapatır". Botox enjeksiyonları çok yüzeyseldir, yani ilaç cilt yüzeyinin hemen altına, enjekte edilir.
Araştırmalar, koltuk altları, eller, ayaklar, baş ve yüz ve diğer vücut bölgelerinin (göğüs altı gibi) aşırı terlemesinin onabotulinumtoxinA ile tedavi edilmesinin güvenli ve etkili olduğunu göstermektedir.

Botoksun terlemeyi %82-87 oranında azalttığı gösterilmiştir. Sonuçlar, tedaviden yaklaşık 2 ila 4 gün sonra fark edilmeye başlar ve tam etkiler genellikle 2 hafta içinde fark edilir. Kuruluk tipik olarak 4 ila 12 ay sürer, ancak bazı araştırmalar 14 aya kadar sürebileceğini bulmuştur.

Yayınlanmış araştırmalar, Botox ile tekrarlanan tedavinin hiperhidroz için güvenli ve etkili olduğunu ve sürekli olarak aşırı terleyen bir hastanın semptomlarında, günlük işleyişinde ve yaşam kalitesinde anlamlı, uzun süreli iyileşmeler sağladığını göstermiştir.

Hiperhidroz için botoks tedavisinin iş başında üretkenliği artırdığı da bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Terleme, sıcaklık kontrolü için temel bir vücut işlevi olsa da, belirli vücut bölgeleri vücudun ter bezlerinin yalnızca küçük bir yüzdesini barındırır (örneğin koltuk altları, vücudun ter bezlerinin %2'sinden daha azına ev sahipliği yapar). Ter bezlerinin işleyişinin vücut termoregülasyonu ile çok az ilgisi vardır.